Latest news              Wright or wrong ..        



8 June 2nd NK KNAF/chrono

Saturday: For the race we only had 1 training because we were not present on Friday . We had ride already direct rather for each other. The qualification went well, we came in on 2th spot. The first heat was chaotically, after the start we lay 3e. The complete race I fought for the 3 position. Unfortunately I crash 2 laps before the end of the race while i tried to catch the 3e spot. I came in as 4e. After the race I became a punish for those crash what in fact not entirely my fault was. I got 3 punish places as a result of which I was 7th.

Sunday: The first heat of Sunday went well. Within a couple rounds we lay first. I could drive away also nicely what a nice feeling gave. After a round or 5 Indy Dontje came closser and not much later he caught me up. I could remain until the end of the racet. 2 laps before the end of the race there lay sand on the track as a result of which Indy slid down of the trackb. I had it luck which I my ride exactly on the track kept. Because of this I won 2e the heat.

Niek Vos Energy NK2 Veldhoven winst heat 2

The start of the last heat went not well. I in the first 3 turnings a couple time as a result of which I fell back on to, was turned off a fleck or 10. I had climb the ladder itself therefore to the head of the field.

Niek Vos Energy NK2 Veldhoven

We did not have the speed which we had in the first heat of Sunday. We returned eventually to 4e a spot, this was not enough for a podium spot. The sentence of Saturday has us therefore eventually the muffler for done.


EK wackersdorf 2008

De trainingen op de woensdag en de donderdag verliepen zeer goed. We waren van het begin af aan erg snel en wisten deze snelheid te houden. Op donderdag middag kregen we nog wat problemen met de kart waardoor het chassis zich vast vrat, door dat probleem verloren we wat rechte lijn snelheid.

Vrijdag ochtend hadden we het probleem opgelost en we hadden nog steeds de snelheid, dit gaf een lekker gevoel voor de kwalificatie die s’ middags zou plaats vinden. Ik zat in kwalificatie sessie 3. Dit betekende dat we als laatste senioren groep de baan op moesten. De kwalificatie verliep goed en we werden tweede in onze sessie en zesde overall.

Op de zaterdag hadden we 4 kwalificatie heats. Ook deze verliepen eigenlijk vlekkeloos. De eerste twee heats zaten we nog buiten de top 5 als 6e, maar in de laatste 2 heats kwam ik als 5e en als 4e over de streep. Na de heats stonden we op een 8e plaats voor de pre-finale. Zondag ochtend mistten we de warm-up door een probleem met de motor. We hadden geluk dat het ’s ochtends gebeurde en niet vlak voor de pre-finale. De start van de pre-finale ging erg goed. We doken als 4e of 5e de 2e bocht in waarna alles mis ging.

Meerdere karts vlogen door de lucht waarvan er eentje mijn achterwiel raakte. Hierdoor stonden we onder de bandenstapels. Toen ik eenmaal mijn kart weer terug op de baan had was de kop van het veld al een halve ronde verder. Ik kon mezelf nog terug vechten naar een 25e plek. Vanaf een 25e plek had ik niet verwacht dat we nog een mooie finale konden rijden. Helemaal niet nadat er besloten was onder geel + slow bord situatie te starten. De eerste paar rondes verliepen eer goed, ik pakte elke ronde wel een paar man. Na een ronde of 10 zaten we al in de top 10. We kwamen uiteindelijk nog binnen als 6e, wat natuurlijk een goed gevoel gaf vanaf 25e. Na de race kreeg Mike Joossens (de winnaar van Salbris) nog een 10 seconde penalty waardoor we zelfs nog de top 5 binnenkwamen.


Live timming Rotax Max Euroserie Wackersdorf

Gedurende de trainingen, kwalificaties en de wedstrijden (vanaf donderdag) zijn de tijden via WWW.KART-DATA live te volgen.
powered by KART-DATA timing service


Lelystad 25 Mei 2008

Tijdens de trainingen op zaterdag ging alles erg goed. We hadden goed de snelheid erin en in het begin van de dag waren we bijna een halve seconde los van de rest. Aan het eind van de dag trok het allemaal wel weer bij, maar we bleven het snelste.

Tijdens de warm-up op zondag waren we niet het snelste. We reden nog wel op oude banden dus we wisten waar nog wat tijd in zat.
Tijdens de kwalificatie was de baan nat. We hadden het allemaal iet voor elkaar zoals we het wouden. Hierdoor stonden we op een 4e start plaats voor de eerste heat. Gelukkig voor mij waren de heats droog.
Ik kwam goed weg van de buitenkant. Binnen 4 rondes kon ik de kop positie pakken en deze gaf ik ook niet meer weg.

Heat twee mocht ik vanaf pole vertrekken. Ik kwam goed weg, ik had geluk dat de mannen achter mij in de begin fase heel erg aan het vechten waren waardoor ik een mooi gat kon trekken. Het gat werd steeds groter omdat ik de hele race snel en constant bleef rijden. We staan er nu erg goed voor in het NAB kampioenschap omdat we 4 uit 4 heats gewonnen hebben.


1ste NK Berghem, 3 & 4 Mei 2008

We gingen donderdags al trainen omdat we op vrijdag maar 4 training sessies hadden. Het ging eigenlijk de hele tijd wel goed. We zaten er de hele tijd goed bij.
Tijdens de training van Zaterdag kwamen we nog wat te kort, maar we wisten waar het aan lag waardoor we tijdens de kwalificatie nog wat tijd konden winnen. We kwamen als 4de uit de kwalificatie.
Ik verloor tijdens de eerste heat 1 plek bij de start. Ik won tijdens de race nog 1 plek en ik finishte uiteindelijk dus op dezelfde plek als waar ik starte.
Zondag ochtend tijdens de eerste training had ik een 9de plek, maar ook nu wisten we wat we weer moesten verbeteren.
De kart was erg goed tijdens heat 2, ik lag nog heel even 3de maar toen zat ik in een grote klapper. Dat was dus einde race en ook het einde van het weekend eigenlijk.

Ook tijdens de laatste race was de kart erg goed. Ik kwam erg goed weg vanaf een 11e start plek. Na de eerste paar bochten lag ik al 6de Jammer genoeg zat ik weer in een klein klappertje en viel ik terug naar ongeveer de 20ste plek. Ik kon me gedurende race makkelijk en snel opwerken naar de top tien en wist ik uiteindelijk nog een 7de plek te bemachtigen. Ook had ik nog de snelste ronde tijd, ik was ondanks de pech in heat 2 toch nog 7de overal terwijl er wel degelijk een veel betere klassering in had gezeten.


1ste NAB, Veldhoven 13 april 2008

Zaterdag
De vrije training verliep eigenlijk al erg goed. Aan het eind van de dag draaiden we wel onze motor kapot dus dat zorgde nog voor wat opschudding, gelukkig konden we alles ter plekke fixen.

Zondag
’s Ochtends hadden we maar een paar rondes de tijd omdat het begon te regenen. Het voelde allemaal goed aan en we hadden geen problemen meer met de motor.
De kwalificatie verliep een beetje chaotisch, in eerste instantie mocht 2/3e van het veld niet rijden omdat parc fermé al dicht was. Na een half uur van discussies mocht iedereen toch nog rijden. We hadden wat problemen met de motor en de kart, maar we wisten in het laatste rondje nog de pole te pakken.

De start van de eerste heat verliep voor mij vlekkeloos. In het begin had ik nog wat problemen met de achterkant van de kart, maar na een paar rondjes waren de problemen over en kon ik een mooi gaatje slaan op de mensen achter mij. Uiteindelijk kon ik de heat winnen met een gat van bijna 4 seconden.
Heat 2 ging iets moeilijker. De start verliep wel weer goed, maar in de 2e bocht verloor ik de 1e plek. We waren de 2e bocht nog niet uit en ik kon de kop al weer terug pakken. In rondje 4 verloor ik de kop weer, ik kon het een rondje later weer terug pakken en ik kon een klein gaatje slaan. Uiteindelijk won ik de wedstrijd met een klein gaatje.
Het is altijd prettig om met een overwinning het seizoen te openen. En ik hoop dat we dit jaar wat meer geluk hebben dan de afgelopen wedstrijden.


2e Chrono, Eindhoven 06 april 2008

Zaterdag:
Tijdens de trainingen op zaterdag hadden we motor problemen waardoor we veel snelheid misten. Na een andere motor geplaatst te hebben was het probleem opgelost. Aan het eind van de dag zaten we er redelijk goed bij.

Zondag:
De kwalificatie ging redelijk we waren 8e en we wisten waar we nog tijd konden winnen. De eerste heat verliep een stuk minder. De start ging goed, maar vlak na bocht 1 ging het al fout. Ik zat in een crash waardoor ik heel veel tijd verloor. De achterstand tussen mij en de laatste rijder was ongeveer 1 recht stuk. Ik kon uiteindelijk mezelf nog terug vechten tot een 14e plek (vanaf 29).
De start van de finale ging erg goed. Ik kon buitenom veel plekken winnen. Ik had in de eerste paar rondes wat problemen wat onderstuur waardoor ik weer wat plekjes verloor. Na 3-4 rondes begon de kart beter te worden. Ik reed binnen een paar bochten een gat dicht op de mannen voor me. Een van de rijders vloog van de baan af, ik haalde hem in en hij vloog met een rare slinger tegen mij aan. Hierdoor werd ik de hekken in gelanceerd, einde race.
We moeten deze race maar snel vergeten en op gaan naar de volgende.


EK Salbris 26-30 Maart 2008

Woensdag
We hadden problemen met de voor remmen, maar uit de fabriek hadden ze dinsdag ochtend nog een pakketje op gestuurd met de remmen en konden we ze donderdag monteren. Het ging tijdens de Donderdag dan ook veel beter dan woensdag, want toen kwamen we nog wel wat te kort.

Donderdag
Door de nieuwe voor remmen die we tijdens de middag pauze konden monteren zaten we er aan het eind van de dag een stuk beter bij. Dat gaf natuurlijk een veel beter gevoel voor het weekend.

Vrijdag
De kwalificatie was half nat. Onder deze omstandigheden was het chassis gewoon erg goed. Ik wist de 4e tijd in mijn sessie neer te zetten. Door de weer omstandigheden werden de 3 sessies naast elkaar gezet en als een sandwich samen gevoegd. Hierdoor was ik elfde en mocht ik alle series als 5e starten.

Zaterdag
De series verliepen redelijk goed voor mij. We hadden wel wat motor problemen waardoor we aan het eind van de heats nog wat plekjes verloren. Zo lag ik 2 hele heats als 4e maar werd ik in de laatste 2-3 rondjes op motor vermogen voorbij gereden. Uiteindelijk kon ik de series als 4-6-6-3 afsluiten en kwalificeerde ik mezelf als 9e voor de pre finale.

Zondag
Pre finale:
Vlak voor de pre finale begon het te druppen maar het zette niet echt door dus besloten wij om op slicks weg te gaan, 11 man gingen op regenbanden weg. De start was goed . Ik starte als 9e en kwam als 4e door de 2e bocht. Na een rondje of 3 begon het te regenen. Precies op het moment dat ik de eerste plek pakte kwamen de eerste mannen op de regenbanden op gang. De baan bleef de rest van de pre finale nat en het was gewoon overleven. Uiteindelijk eindigde ik als 14e als 3e van de slicks.

Finale:
De finale verliep niet lekker voor mij. Al snel na de start kreeg ik motor problemen. De luchtfilter zat vol met water. Elke keer als ik uit de bochten kwam, vooral de chicane had de motor problemen. Ik zat ook nog een paar keer in een crash. Door deze problemen werd ik ook in de finale 14e.


1ste Chrono, Spa 9 maart

Zaterdag:
De trainingen tijdens de vrijdag verliepen redelijk. We zaten met oude banden redelijk dicht achter de mensen met nieuwe banden. Aan het eind van de dag deden we er nieuwe banden onder, maar we kwamen maar 1 tiende dichterbij (waardoor het gat 1.5 tiende bleef).

Zondag:
We kwamen nog steeds een klein beetje te kort in de vrije training, maar dat kwam doordat we nog wat problemen met de motor kenden. We zaten op plek 6 na de vrije training en ik wist dat er nog veel meer te vinden was.
Tijdens de kwalificatie waren we helemaal de verkeerde weg in geslagen qua afstelling. Hierdoor kwamen we niet verder dan maar een 15e plek. Maar ik wist dat als we de afstelling goed zouden krijgen, dat we weer naar voren konden komen.

De kart lag erg goed in de pre-finale. Ik draaide constant erg snelle tijden en ik kon opklimmen naar positie 5. Jammer genoeg verloor ik die ook weer en eindigde ik de pre finale als 6e. In de finale was de kart een stuk minder. Vooral tijdens het begin kende ik veel problemen. Ik kon net aan de ‘slinger’ blijven hangen wachtend op een fout van de mensen voor mij.
Uiteindelijk wist ik nog 1 positie te winnen en eindigde ik alsnog in de top 5. Op zich is het niet een resultaat om heel tevreden mee te zijn, maar ik mag niet klagen aangezien ik vanaf p15 kwam.


Copyright ©2008 - www.niekvos.nl

Designed by HippoDesign